علائم تومور های بیضه
نوشته شده توسط : همیار
توده های بیضه شایع نیستند به طور معمول از هر 100 هزار نفر یک نفر مبتلا می شود. اما نکاتی هست که ضرورت دارد توجه کنیم.

 میزان شیوع تومور های بیضه در اقایان و میزان رشد آنها

وقتی ما اسم توده را می شنویم انتظار داریم سنین بالای 50 یا 60 باشد در حالی که تومور بیضه در آقایان بین 35 تا 40 سالگی است و در سن 15 تا 20 سالگی بعد از سرطان خون دومین سرطان شایع است .

نکته دوم سرعت رشد بسیار بالای این توده هاست . یادمان باشد توده های بیضه منشا آن سلولهای زائد است و این مساله حائز نکته مثبت و منفی می باشد . نکته منفی اینست که سرعت رشدشان بسیار بالاست و به طور متوسط در ماه دو برابر می شوند . پس اگر امروز یک شخصی در بدنش تغییرات بیضه شروع بشود 5 ماه دیگر این توده 32 برابر شده . 10 ماه دیگر حدود 1000 برابر شده و این رقم بسیار بالاست.

این قضیه اهمیت تشخیص و درمان سریع و به موقع را به ما نشان می دهد اما جنبه مثبتی آن اینست کسانی که تضاد بالای سلولی دارند و تقسیم سرعت سلولی بالاست بنابراین نسبت به درمانهایی مثل رادیوتراپی و شیمی درمانی بسیار حساس هستند پس اگر بتوانیم به موقع تشخیص بدهیم اینها کاملا درمان پذیر هستند و در موقع رادیوتراپی و شیمی درمانی شوند خوب می شوند.

علائم توده بیضه

اگر توده بیضه را همانزور که شما فرمودید خودمان معاینه کنیم شایع ترین علامت توده بیضه بزرگی بدون درد است وقتی این بزرگی بدون درد است و در ناحیه شرمگاهی اتفاق می افتد بیماران چون احساس درد نمی کنند و خیلی هم راحت نیستند به پزشک مراجعه کنند دیر مراجعه می کنند و به کرات دیدیم مریض به موقع مراجعه نمی کند در مواقعی می تواند بزرگی همراه با درد باشد و این موارد معدودی هست و کسی که داخل توده اش خونریزی اتفاق افتاده باشد و به صورت بزرگی و درد به همراه باشد.

ادامه مطلب





:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 25 تير 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: